drukuj

Ul. Na Grobli. Mieszkańcy mają dość smrodu

Mieszkańcy mają dość trującego smrodu

Mieszkańcy jednej z ulic od kilku tygodni skazani są na odór palonego plastiku i innych odpadów. Jak się okazało, słusznie podejrzewali, że to sprawka firmy recyklingowej przy ul. Na Grobli.

Coraz bardziej zdenerwowani lokatorzy kilku domów przy ulicy Bydgoskiej powiedzieli: dość. Sprawą zajęła się policja i straż miejska.

– Ktoś tam regularnie spala folię i plastikowe butelki – alarmuje pan Roman, który skontaktował się z naszą redakcją. – Smród jest niesamowity. Dym wlatuje nam do mieszkań. Nawet okna nie można otworzyć. Mamy tego dość! Najpierw mieliśmy pod nosem firmę, która remontowała kadłuby i to była dla nas uciążliwa działalność. A teraz jest kolejna, która nam smrodzi!

Mieszkańcy tej okolicy podejrzewają, że powietrze zanieczyszcza firma, która zajmuje się recyklingiem, działająca przy ul. Na Grobli.

– Oni się już nie czają i spalają te odpady nawet w biały dzień – dodaje pan Roman. – Kiedyś robili to pod osłoną nocy. Mam zdjęcia, na których widać zasłonę dymną nad dachami. To ich sprawka!

Stargardzianie postanowili rozprawić się z osobami, które powodowały ich problem. Zawiadomili policję i straż miejską. Patrol pojawił się w mieszkaniu osoby, która sprawę zgłaszała akurat wtedy, gdy sprawcy w najlepsze pozbywali się odpadów.

– Na jednym z terenów mężczyzna palił je w beczce – informuje Wiesław Dubij, komendant Straży Miejskiej w Stargardzie. – W ten sposób pozbywał się m.in. starej wykładziny i plastikowych butelek. Kilka metrów dalej paliło się ognisko. Były w nim plastikowe odpady.

Dołącz do nas na Facebooku!

Przy ul. Na Grobli obok siebie są dwie firmy. Jedna zajmuje się recyklingiem kartonów, druga plastików. Prowadzą je bracia. Obaj zostali ukarani za uciążliwy dla mieszkańców i zabroniony proceder.

– Dostali po kilkaset złotych mandatu – mówi Wiesław Dubij. – Mam nadzieję, że to ich nauczy i przestaną zatruwać życie mieszkańcom tego rejonu miasta.

Zdjęcia

  • Mieszkańcy mają dość trującego smrodu

Zaloguj się lub utwórz konto, by oceniać

Komentarze
g0ne
g0ne czw., 2011-03-24 21:02

Oszczerstwo !!

Tak się składa że jestem klientem firmy znajdującej się na Grobli 4 i po samym artykule widzę wiele przekłamań które się tam wkradły...Jedna z Firm zajmuje się recyklingiem makulatury,folii oraz butelek PET więc zarzut palenia tych surowców jest śmieszny sam w sobie gdy firma skupuje od ludzi ww surowce po to niech ktoś pomyśli żeby je spalić ?? naprawdę zastanówcie się co tu piszecie bo to przechodzi ludzkie granice.Właścicielami ni są żadni dwaj Bracia jak jest napisane w artykule co też jest kłamstwem..! ! Ludzie ktoś robi coś dobrego dla naszego miasta,powiatu oraz regionu a my potrafimy tylko ich krytykować i przeszkadzać zamiast być wdzięcznym i starać się pomóc byłem na kilku imprezach z organizowanych przez opisane firmy gdzie głównym tematem było propagowanie ochrony środowiska oraz segregacji odpadów wspólnie oczyszczaliśmy takie miejsca jak Lasek za ulicą Reymonta zwany bodajże "żabim uroczyskiem".Osobiście nie mogę pozwolić na krytyke tych firm ponieważ tak miłej współpracy nie miałem od bardzo dawna firma mi bardzo pomogła ponieważ moja siostrzenica jest poważnie chora skontaktowałem się z firmą w sprawie zbioru plastikowych nakrętek mało tego że owa firma skupiła ode mnie nakrętki to z organizowała kolejne zbiory w szkołach i akcje pomocy tym którzy tego potrzebują dzięki temu moja siostrzenica ma nowy wózek inwalidzki na którym może się poruszać a niestety rodziców jak i najbliższej rodzinny nie było na to stać w firmie spotkałem się z miło atmosferą w śród zarządu jak i pracowników oprowadzili mnie jak i moją rodzinne wytłumaczyli co robią ważnego dla środowiska i co najważniejsze spełnili jedno z marzeń mojej siostrzenicy która może poruszać się po podwórku...!!! i to są rzeczy ważne a raczej najważniejsze....

agataiszymon
agataiszymon pt., 2011-03-25 07:36

ZNOWU PANI O..... BEZNADZIEJNA

ZNOWU BYŁA RADNA PRZEGRANA PRÓBUJE NAMIESZAĆ
LUDZIE O TEJ PORZE ROKU WSZYSCY DZIAŁKOWCY ROBIĄ PORZĄDKI I PALĄ STARE LIŚCIE FOLIE MOKRE DREWNO JEDEN WIELKI DYM
CHŁOPAKÓW Z RECYKLINGU TO NA RĘKACH NOSIĆ ZA MAKULATURĘ I POMOC FIRMĄ Z TYM PROBLEMEM
A PANI O hehe sąsiedzi już podziękowali jak nie oddali na nią głosów w wyborach
a ta pani donosi na wszystko i wszystkich wczoraj jej sąsiad dostał mandat z podwórka bo sobie prządki robił i straż miejska go ukarała bo znowu ktoś doniósł.......
TO NIE FIRMA Z GROBLI JEST PROBLEMEM A PANI O
PRZYDAŁBY SIĘ JESZCZE SKUP BUTEK I WIĘCEJ ŚMIETNIKÓW NA DZIELNICY

blant
blant pt., 2011-03-25 11:01

Brednie g0ne i agataiszymon

Co za głupoty i brednie piszecie. Przecież wyraźnie jest napisane, że SM złapało na paleniu odpadów właścicieli tych firm, a ci dostali mandaty. Jak przyjęli mandaty to jest jednoznaczne z przyznaniem się do winy. Więc jeśli nie palili to jak mogli dostać mandaty? Ogarnijcie się. Jeśli te wspaniałe firmy przez recykling uważają palenie nagromadzonych odpadów to SM powinno walić ich mandatami za każdym razem jak ,, załączają ,, recykling. Społeczna działalność to jedno, a palenie śmieci, na którym ich złapano, to drugie. To, że pomogli komuś ułatwiając mu życie nie daje im przyzwolenia na łamanie prawa.

zwiastun
zwiastun pt., 2011-03-25 11:17

Wygląda na to że

sposób w jaki to robią jest według nich ekonomiczny.Odpady w postaci plastyków w małych miejscowościach ludzie spalają jak zwykłe śmieci a nawet rozpalają odpadami w piecach.Znalazły się też osoby które notorycznie palą plastykami i pociętymi oponami w kotłowniach.Taka opona w piecu powoduje dużą temperaturę co jest korzystne dla kogoś komu zależy na szybkim dogrzaniu budynku.Sami zastanówcie sie też gdzie tak naprawdę trafiaj odpady np.z demontażu starych samochodów lub tych uszkodzonych na złomowiskach.

ZWIASTUN Siła, wiara, motywacja http://www.youtube.com/watch?v=CTwYNyy8qu0&feature=related
Dymitr
Dymitr pt., 2011-03-25 19:16

Blant

Blant pewnie masz trochę racji w swojej wypowiedzi biorąc pod uwagę napisanego tekstu...ale już nie raz się przekonałem że pisan tekst ma się troche do rzeczywistości i nie zawsze wszystko opisane jest prawdą... Pomyśl na logikę firma skupuje od osób fizycznych jak i innych firm takie surowce jak folia,butelka PET,nakrętki,makulaturę itp.. oczywiście za to płaci z tego co widziałem a korzystałem z usług tej firmy magazynuje na hali ww surowce w formie kostek i sprzedaje je dalej to tak teraz na prosty rozum kto by to palił jeśli wcześniej za to płaci.. ?? wydaję mi się że prawda w tym tekście jest naciągana bo logicznie myśląc to się nie trzyma kupy a z tego co rozmawiałem ze znajomymi którzy posiadają lub pracują w firmach na terenie naszego miasta wyrażają się w samych superlatywach o firmie więc ten tekst mnie mocno dziwi i sugerując się zdaniem moich znajomych oraz tym co widziałem będąc na terenie firmy skłaniam się ku temu by sądzić że to jest chyba robienie szumu w okół tego wszystkiego
a takie firmy są nam potrzebne na zachodzie tego typu firmy i selektywna segregacja odpadów jest na porządku dziennym a u nas to wygląda trochę gorzej patrząc nawet na dzikie wysypisko na lotnisku o którym także ostatnio głośno wydaje mi się że wiele rzeczy z lotniska mogło się znaleźć w rękach tej firmy i każdy który wyrzucił to na lotnisku mógł dostać jeszcze za to pieniądze...nie zastanawia cię to ?? pomyśl

blant
blant pt., 2011-03-25 21:43

Dymitr

Ja nie umniejszam zasług tej firmy, tylko artykuł mówi o spalaniu jakichś śmieci, na czym złapało ich SM. A to nijak się ma do szumnego postu g0ne pod tytułem OSZCZERSTWO czy szukania winnych przez agataiszymon ( od kiedy jest winny ten, któremu przeszkadza łamanie prawa, i skąd masz informację , ze to właśnie tej pani przeszkadzało ?? jest to zwykła złośliwość z twojej strony)

kamila
kamila sob., 2011-03-26 06:05

polacy zazdrośnicy

blant i inni tacy jak ty nie powinni zasiadać do komputerów po spożyciu ...
byłam w tej firmie wiele razy i dziękować że coś takiego wreszcie powstało w naszym mieście ,właściciele udowodnili że jeśli ma się głowę na karku to można zarobić na tym co inni wyrzucają a to że polak z zazdrości że sam na to nie wpadł i nie ma z tego korzyści to zrobi wszystko żeby zniszczyć innych to norma w naszym kraju .Byłam świadkiem pseudo interwencji straży miejskiej gdy oddawałam makulaturę właśnie w tej firmie ,fakt paliło się tam małe ognisko ale takie same jak i na wszystkich ogródkach działkowych ,pracownicy tej firmy sprzątali teren było tam sporo gałęzi po jakimś wyrębie drzew i zwykłych liści ( po prostu zwykłe porządki wiosenne ) a nie plastik jak w tym artykule ,smród ??? wyczułam tylko zapach palonego drewna i trawy ,czy mi to przeszkadzało ??? nie ,nawet było przyjemne bo przypomniało że wiosna nadeszła ,całe to zamieszanie wokół ,to zwykła zawiść ludzka ,polak potrafi, sam nie mam to innym też nie pozwolę mieć ,na koniec mam tylko jedno do napisania ,Pani Mordasiewicz proszę przyjechać do tej firmy sprzedać jakąś makulaturę którą pani bezmyślnie wyrzuca a przekona się pani na własne oczy i nos jakie pani brednie wypisuje ,opinia pani jest krzywdząca i do tego chyba napisana na zlecenie zazdrosnych sąsiadów tej firmy !!

zwiastun
zwiastun sob., 2011-03-26 07:34

Kamila

masz rację większość polaków jest zazdrosna gdy komuś się powodzi,ale musisz wziąć pod uwag ,że nie zawsze jest to do końca legalne.Bardzo dobrze że w mieście powstało coś takiego ,że można składować takie odpady.Ale co dalej jak uważasz czy materiały ropo podobne jak plastyki w różnej formie są właściwie spalane i nie szkodzą środowisku?Poruszyłaś temat sprzątania ogródków działkowych i ze nie czułaś zapachu plastyku tylko drewna.Nie wiem czy zauważyłaś że na ogródkach działkowych takich odpadów jest znacznie mniej jak miedzy budynkami na trawnikach.Po nad to zapach drewna i liści jest intensywniejszy niż kilka plastykowych butelek czy foli.Zadzwoń do straży pożarnej do straży miejskiej dowiesz się więcej czym ludzie palą np.w piecach.Gdyby firmy płaciły za odpady jak wyżej wymienione to uważam że mniej było by odpadów wyrzucanych po lasach.I tak na koniec artykuł został napisany na podstawie kilku osób a nie z głowy redaktora.Wszystkie sprawy są sprawdzane by kogoś nie skrzywdzić i jeżeli straż miejska ukarała kogoś za taki czyn to świadczy o tym ,że taki proceder miał miejsce nie jednorazowo.

ZWIASTUN Siła, wiara, motywacja http://www.youtube.com/watch?v=CTwYNyy8qu0&feature=related
blant
blant sob., 2011-03-26 16:29

kamila

Sama nie siadaj przed kompem po spożyciu bo zaciera ci się logiczne myślenie. I zanim zaczniesz coś komentować potrenuj czytanie ze zrozumieniem. Cytat z artykułu : Na jednym z terenów mężczyzna palił je w beczce – informuje Wiesław Dubij, komendant Straży Miejskiej w Stargardzie. – W ten sposób pozbywał się m.in. starej wykładziny i plastikowych butelek. Kilka metrów dalej paliło się ognisko. Były w nim plastikowe odpady. - koniec cytatu. Więc jednak nie paliło się drewno, jak niby to widziałaś. Jeśli byłaś świadkiem , jak to powiedziałaś , pseudo interwencji SM to czemu nie zareagowałaś wtedy, że to tzw drewno się pali, czyżby ciebie jednak wtedy tam nie było?? Czemu, pytam się po raz drugi, ci szlachetni panowie przyjęli mandaty skoro według ciebie nie łamali prawa, przecież przyjmując mandat przyznali się do winy. Czemu wpadłaś na pomysł, ze ja i inni im czegoś zazdroszczą?? mam w głębokim poważaniu czym się oni zajmują, powiewa mi to jak chorągiewka. Przeczytaj jeszcze raz artykuł, potem jeszcze raz, i zobaczysz co?? eureka, artykuł jest o paleniu śmieci a nie o działalności firmy recyklingowej. I jeśli doszukujesz się czyjejś zawiści to pewnie łatwo będzie ci powiedzieć czego można się doszukać u ciebie.

kamila
kamila sob., 2011-03-26 16:53

:))

@blant:

po twoim agresywnym tonie wypowiedzi wnioskować można jedynie że masz coś wspólnego z tymi sąsiadami, jesteś chyba jednym z nich ,albo masz 13 lat i nudzi ci się przed kompem ,ale napisałam dokładnie, byłam świadkiem tej sytuacji a pani która pisze ten artykuł zna sprawę z wypowiedzi jednej strony więc zalecam jej wizytę w tej firmie aby przestała być stronnicza no chyba że dostała kilka złotych od pani O za oczernienie tej firmy !!a Ty blant usiądź do lekcji ,odrób zadanie domowe i nie zabieraj głosu w sprawach o których nie masz zielonego pojęcia .

blant
blant sob., 2011-03-26 20:58

kamila

to twój pierwszy post skierowany do mnie powiał agresją jeśli już. Jeśli dalej nie rozumiesz istoty tematu to sory, ja trzynastolatek zrozumiałem, ty stara doświadczona kobieta nie zrozumiałaś. Niestety to ty nie masz zielonego pojęcia co piszesz lub zupełnie nie kontrolujesz klawiszy w kompie. Załap w końcu starsza pani, że ci faceci przyjęli mandat, czyli przyznali się do winy, czyli palili śmieci. Więc przestań się ośmieszać, że tam byłam, widziałam, nieprawda, a wy wszyscy jesteście głąby i gamonie i się nie znacie. Jeśli trzynastolatek to rozumie ( bo jest to proste ) to wierzę, że i ty w końcu zrozumiesz i przestaniesz gadać o stronniczości, bo zdaje się, ze ty nie możesz właśnie zrozumieć, że jesteś stronnicza. Pozdrawiam starszą panią, a do snu polecam poczytać kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia oraz kodeks wykroczeń ( art 145 ) i ustawę o odpadach ( art 71 ). I skoro jesteś takim proekologiem to wyłącz kompa bo jest teraz godzina dla ziemi, zaoszczędzisz prądu, ochronisz świat a i dyrdymał nie będziesz pisać

g0ne
g0ne ndz., 2011-03-27 17:25

Blant

Znasz temat tylko z artykułu...widzisz jedną stronę medalu więc jeśli ktoś ci mówi że tam był i nie było tak jak jest opisane więc mógłbyś to wziąć pod uwagę firma skupuje od ludzi folie i butelki więc to Non sens że je pali...nie raz widziałem jak działkowicze lub ktoś na swojej posesji coś pali i nie są to liście ale nikt się tym nie zainteresuje... podejrzewam że idzie wiosna sprzątali zgarneli liście coś tam się znajdowało kawałek reklamóweczki czy coś i po prostu to spalili według mnie wszystko jest rozdmuchane przez artykuł dostali mandat mieli się sądzić czy wziąć dla świętego spokoju i tyle w artykule tego typu to normalne że muszą opisać tak żeby zainteresowało czytelnika więc wszystko jest bardziej kolorowe i nie zgodne z prawdą bo kogo by za interesował zwykły tekst... ??

blant
blant ndz., 2011-03-27 21:21

nonsens

Przyjąć mandat dla świętego spokoju?? Ludzie co wy za głupoty piszecie. I co dla hecy być kilka stów w plecy?? No weźcie przestańcie. Powiewało by to idiotyzmem, głupotą. Po to jest sąd aby roztrzygać takie sprawy, jeśli ktoś nie czuje się winny. Naprawdę przestańcie pisać głupoty