drukuj

Stargardzkiej policji (nie)obce są przepisy ruchu drogowego

kontrola drogowa

Broniewskiego Stargard

Kontrola drogowa 29.10.2011 ok. godz.10 rano.

Jak widać na zdjęciu nasza policja i żandarmeria wojskowa przeprowadza kontrolę drogową (ściga piratów drogowych-chwała im za to). Jedynym problemem jest fakt iż zaparkowany radiowóz stoi w miejscu niedozwolonym. Jeśli chcą aby inni uczestnicy ruchu drogowego przestrzegali przepisów niech sami je przestrzegają.

Zabrania się zatrzymania pojazdu:
1) na przejeździe kolejowym, na przejeździe tramwajowym, na skrzyżowaniu oraz w odległości mniejszej niż 10 m od przejazdu lub skrzyżowania,

Kierujący pojazdem uprzywilejowanym może, pod warunkiem zachowania szczególnej ostrożności, nie stosować się do przepisów o ruchu pojazdów, zatrzymaniu i postoju oraz do znaków i sygnałów drogowych tylko w razie, gdy:

1) uczestniczy:
a) w akcji związanej z ratowaniem życia, zdrowia ludzkiego lub mienia albo koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa lub porządku publicznego albo
b) w przejeździe kolumny pojazdów uprzywilejowanych,

2) w wykonywaniu zadań związanych bezpośrednio z zapewnieniem bezpieczeństwa osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe, którym na mocy odrębnych przepisów przysługuje ochrona.

3) pojazd wysyła jednocześnie sygnały świetlny i dźwiękowy; po zatrzymaniu pojazdu nie wymaga się używania sygnału dźwiękowego,
4) w pojeździe włączone są światła drogowe lub mijania.

Zdjęcia

  • kontrola drogowa
  • broniewskiego 2
lotnik
Autor:lotnik

Zaloguj się lub utwórz konto, by oceniać

Komentarze
Arek_M
Arek_M ndz., 2011-10-30 11:46

Wyżej wymieniony przykład to

Wyżej wymieniony przykład to pikuś! Spójrzcie na kontrole drogowe dokonywane przez policję przy wjeździe na krajową 10 w kierunku Szczecinia (wjazd na obwodnicę od strony Lipnika).
Policja kontroluje pojazdy w miejscu bardzo niebezpiecznym, bardzo często nocą.
Policjanci w pogoni za premią nieodpowiedzialnie narażają życie swoje i zmotoryzowanych zatrzymanych do kontroli.
Dodam, że podstawową zasadą przy zatrzymaniu jest to oby kontroli dokonywać w miejscu bezpiecznym!!!! A działania takie jak opisałem są świadomym narażaniem życia obywatela jak i totalnym łamaniem zasad podczas zatrzymania i kontroli.

lotnik
lotnik ndz., 2011-10-30 12:14

masz rację

@Arek_M:

masz rację sam parę razy widziałem co tam się wyprawia ale nie miałem przy sobie swojej cam.

Lotnik
Elżbieta.54
Elżbieta.54 ndz., 2011-10-30 11:51

Och, jak ja lubię naszych

Och, jak ja lubię naszych panów policjantów :)

Elżbieta
Duże Zet
Duże Zet ndz., 2011-10-30 11:57

Lotnik, zapomniałeś napisać

Lotnik, zapomniałeś napisać jaki mandat dostałeś :-)

lotnik
lotnik ndz., 2011-10-30 12:06

mandat

@Duże Zet:

Ostatni mandat jaki otrzymałem to było 50zł jakieś 12 lat temu.

Lotnik
Duże Zet
Duże Zet ndz., 2011-10-30 12:20

No to porządny z Ciebie

@lotnik:

No to porządny z Ciebie kierowca. Ze mnie zresztą też, Mam prawko 10 lat i dostałem tylko 1 mandat na 300zł. Za prędkość oczywiście.

lotnik
lotnik ndz., 2011-10-30 12:12

mandat

@Duże Zet:

zastanawiam się czy nasza policja sama się ukarała i dała sobie odpowiednią ilość punktów, a może odmówili przyjęcia mandatu i skierowali sprawę do sądu.

Lotnik
Starraf
Starraf ndz., 2011-10-30 12:52

pewnie lepiej by było jakby

pewnie lepiej by było jakby stanęli na zatoczce co? a ze zdjęcia nie wynika że tam stali godzinę i kontrolowali pojazdy. Równie dobrze mogli tam zjechać przed chwilą celem dokonania kontroli tego pojazdu który tam widać a następnie odjechać po zakończonej kontroli, a zjechali tam dla tego by po pierwsze nie utrudniać przejazdu innym pojazdom gdyż zatrzymując się na jezdni za kontrolowanym pojazdem zmuszali by innych kierowców do przekraczania linii podwójnej ciągłej a po drugie, może to zatrzymywany kierowca tam zjechał widząc sygnał do zatrzymania a oni wjechali za nim, no bo przecież nie pojadą szukać parkingu żeby dojść do kontrolowanego pojazdu. Ale właśnie, zrobione jest 1 zdjęcie które można interpretować na tysiąc sposobów. Rzetelność "dziennikarska".

Emila Chanczewska
Emila Chanczewska ndz., 2011-10-30 14:50

zlota palka za najdluzsze

@Starraf:

zlota palka za najdluzsze policyjne zdanie na MM;) Ponad 6 linijek!

lotnik
lotnik ndz., 2011-10-30 20:18

kontrola

@Starraf:

Dość często tamtędy się poruszam i powiem, że to miejsce jest dość często wykorzystywane do kontroli pojazdów. Do samych kontroli nic nie mam tak jak napisałem w artykule ale ręce mi opadają jak widzę radiowóz zaparkowany do tego celu na torach kolejowych

Lotnik
lotnik
lotnik ndz., 2011-10-30 20:28

zdjęcie jest zrobione z filmu

@Starraf:

zdjęcie jest zrobione z filmu także mam dostępny w Jakości HD także bardzo dobrze widać

Lotnik
miesz. os. Pyrzyckie
miesz. os. Pyrzyckie ndz., 2011-10-30 13:16

Nie zapowiada się lepiej.

Braki kadrowe (7000 funkcjonariuszy w całym kraju), brak podwyżki nawet inflacyjnej od 3lat. Wydłużenie minimalnego wieku emerytalnego do 25lat służby. Mobing wobec podwładnych (komisariat Stargard) zła atmosfera wśród funkcjonariuszy wpływająca na wzajemne relacje i służbę. Każdy może zostać policjantem. Łapanka kandydatów na policjantów ze względu na braki kadrowe i organizację Euro 2012. Masowe odejścia obecnych funkcjonariuszy i „zwolnienia chorobowe.” Możliwość zatrudnienia w policji niemieckiej z zachowaniem stopnia i stażu służby gdzie zarobki zaczynają się od 2200 euro. Dyżury na których na 70tyś. miasto jest jeden patrol drogówki i jeden prewencji.

Aydin
Aydin ndz., 2011-10-30 17:19

Kto jest bez winy, niech pierwszy rzuci kamień...

Autor daje popis nagonki na policję jakich wiele ostatnio widuję. Każde działanie ktoś potępi, nie ma idealnej interwencji, bo nie żyjemy w idealnym świecie.
Czego się spodziewacie? Zatoczek przy drogach specjalnie do kontroli pojazdów? "Tak krawiec kraje jak mu materiału staje".
Poza tym autor cytując przepisy prawa sam wrzucił swoje argumenty do śmieci.

"1) uczestniczy: a) w akcji związanej z ratowaniem życia, zdrowia ludzkiego lub mienia albo koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa lub porządku publicznego".
Czymże jest zatrzymanie kierowców do kontroli trzeźwości, za przekroczenie prędkości lub inne wykroczenie, jeśli nie "zapewnianiem bezpieczeństwa lub porządku publicznego"?

lotnik
lotnik ndz., 2011-10-30 20:30

to doczytaj do końca... i

@Aydin:

to doczytaj do końca 3 i 4 punkt... i dopiero pisz... W jaki sposób w tej sytuacji powinien być oznakowany radiowóz?? tego to już nie doczytałeś co??

Lotnik
Aydin
Aydin ndz., 2011-10-30 23:28

Doczytałem...

@lotnik:

Nie rozumiem Twojego myślenia, jest zupełnie nielogiczne.
Przecież to oczywiste, że takich przepisów NIE NALEŻY interpretować w każdym punkcie w danej sytuacji.
Należy czytać: 1 lub 2 lub 3... itd.
Czyli jeśli spełniony jest jeden w warunków (punktów), należy uznać, że spełnione są warunki takiego postępowania.

Zadaj sobie pytanie: jaki sens mają kontrole prędkości, kiedy radiowóz widać z odległości kilometra dzięki włączonym sygnałom świetlnym a każdy przekraczający prędkość zdąży wyhamować i przejechać obok jak niewiniątko? Takiej fikcji oczekujesz? Chciałbym poobserwować Twoją codzienną jazdę, czy faktycznie stosujesz się do ograniczeń prędkości, nie łamiesz żadnych przepisów.

Jak dla mnie temat interwencji policyjnych to najdurniejszy temat, zawsze tak łatwy do komentowania z punktu widzenia tego "uciśnionego".
Dlaczego na ten temat nie wypowiadają się sami policjanci? Może uderz z tym zdjęciem i swoim artykułem do KPP? Jeśli faktycznie łamane jest prawo żądaj wyciągnięcia odpowiedzialności dyscyplinarnej wobec funkcjonariuszy. A może boisz się, że wyjaśnią ci jak interpretować prawo?
Najłatwiej opluwa się w internecie, zwłaszcza na mało popularnych portalach, gdzie prawie na pewno nikt bezpośrednio zainteresowany nie zajrzy.

Marcin Dworzyński
Marcin Dworzyński ndz., 2011-10-30 23:30

Nie wtrącam się w Waszą

@Aydin:

Nie wtrącam się w Waszą dyskusję, ale w jednym nie masz racji.
"gdzie prawie na pewno nikt bezpośrednio zainteresowany nie zajrzy." O właśnie tu ; )

Aydin
Aydin pon., 2011-10-31 09:11

Nikt zainteresowany...

@Marcin Dworzyński:

czyli Policja lub osoba kompetentna mogąca wyjaśnić podobne sytuacje.
My jesteśmy laikami, zawsze po tej drugiej stronie, jeśli chodzi o sprawy policyjne.

lotnik
lotnik pon., 2011-10-31 17:47

To powiedz mi po co stawia

@Aydin:

To powiedz mi po co stawia się znaki informujące o zainstalowaniu fotoradaru. przecież bez takiego znaku fotoradary byłby skuteczniejszy??? Ze znakiem kierowcy także mogą zwolnić przed fotoradarem

Lotnik
Aydin
Aydin wt., 2011-11-01 17:30

Musi być ostrzeżenie...

@lotnik:

...że może nastąpić błysk przy robieniu zdjęcia. Aby nie stwarzać zagrożenia na drodze. Wielu kierowców skarżyło się, że byli oślepiani, gdy po przekroczeniu dopuszczalnej prędkości fotoradar robił im zdjęcie.

I owszem, ludzie zwalniają do przepisowej prędkości widząc informację o kontroli prędkości. Dla mnie to głupie, ale czego się nie robi dla bezpieczeństwa na drodze...

blant
blant ndz., 2011-10-30 18:03

hmmm

może zapewnieniem bezpieczeństwa publicznego ?? :P

Starraf
Starraf ndz., 2011-10-30 20:00

Pani redaktor Emilio,

Pani redaktor Emilio, dlaczego zaraz złota pałka? Z tego co wiem, złote pały przyznaje się za absurdy i wyjątkowo durne rozkazy i polecenia a dostają je policjanci nominowani przez innych policjantów. A że mi wyszło zdanie na 6 linijek? No tak wyszło. I dlaczego zaraz że to policyjne zdanie? ;)

stargardzianin
stargardzianin ndz., 2011-10-30 20:15

policja a przepisy

to nie chodzi o czepianie się policji, ale oni sami swoim zachowaniem zachęcają nas do takich komentarzy, szkoda, że tak bardzo nie starają się łapać wandali, gnojków którzy napadają i biją niewinnych ludzi itp sytuacji jak łapią za łamanie przepisów w ruchu drogowym. Sam widziałem conajmniej dwa razy jak kierujący radiowozem policjant rozmawiał przez komórkę trzymając ją przy uchu, nie używają kierunkowskazów, ignorują znaki STOP czy nie zapinają pasów bezpieczenstwa, niezależnie od tego czy jadą radiowozem, czy prywatnymi autami.

miesz. os. Pyrzyckie
miesz. os. Pyrzyckie pon., 2011-10-31 18:58

Używają tel.komórkowych ponieważ komunikacja CB jest utrudniona.

@stargardzianin:

Inną sprawą jest to, że policji nie stać na zamontowanie we wszystkich samochodach zestawów głośnomówiących. Jazda bez pasów, tak jak taksówkarze i wielu innych kierujących mają 100 wymówek by nie zapiąć pasów. Gdzie na zachodzie spotkałem się z tym, że kierowca auta osobowego nie ruszył dopóki wszyscy łącznie z pasażerami na tylnej kanapie nie mieli zapiętych pasów. Tam to po prostu norma u nas wychowanych na furmankach to wciąż zło konieczne. Wypadek radiowozu: http://www.tvn24.pl/0,1615138,0,1,wypadek-radiowozu-2-policjantow-rannyc...
http://polskalokalna.pl/galerie/galeria/wypadek-radiowozu/zdjecie/duze,1...
http://www.epoznan.pl/news-news-8521-Wypadek_policyjnego_radiowozu
http://www.gazetaslupecka.pl/?p=2535

Aydin
Aydin wt., 2011-11-01 17:58

Po co te linki do wypadków radiowozów?

@miesz. os. Pyrzyckie:

Mają coś udowadniać?
W jednym okoliczności niewyjaśnione, w drugim wina ciężarówki że uderzyła w radiowóz, w trzecim jechali na sygnałach i na skrzyżowaniu się stuknęli (też nie ma nic o winie czy przyczynach).

miesz. os. Pyrzyckie
miesz. os. Pyrzyckie wt., 2011-11-01 19:42

Czy w każdym artykule trzeba doszukiwać się winnych?

@Aydin:

Czewonych, białych, PiS-owców i Palikotów. Chodziło o pokazanie, że wypadki nie omijają radiowozów a jazda funkcjonariuszy bez pasów to nieodpowiedzialność i krótkowzroczność.

MaTT
MaTT pon., 2011-11-07 13:20

Jak zachęcają Cie do łamania

@stargardzianin:

Jak zachęcają Cie do łamania przepisów? "co pan to i małpa"?
Śledzisz policjantów prywatnie? Ciekawe, ciekawe.

Artykuł jest tak żałosny, że odechciewa się czytania go i przeglądania mmstargard,pl.
Nie łapią źle, łapią źle bo znajdzie się jakiś cep któremu przeszkadza miejsce stania radiowozu i dokonywania kontroli, bo nie może rozwinąć większej prędkości na 50.
Bardzo dobrze, że stoją i łapią. Tak trzymać, miejsce jest idealne ponieważ 70% przejeżdżających tamtędy aut jedzie za szybko.