drukuj

Stargardzki akcent w "bitwie o krzyż"

Daniel Sosin

fot. youtube.com

Osobą, która przywiązała się łańcuchem do krzyża przed Pałacem Prezydenckim w Warszawie jest stargardzianin Daniel Sosin.

To 37- letni syn radnego Prawa i Sprawiedliwości ze Stargardu, Krzysztofa Sosina. Daniel od niedawna mieszka w stolicy. Ale podkreśla, że jest stargardzianinem z krwi i kości.

– Przywiązałem się łańcuchem do krzyża nie żeby ugrać jakieś interesy, a z potrzeby chwili – wyjaśnia powody swojego zachowania Daniel Sosin. – Pierwotnie miałem to zrobić razem z kolegą, z którym poszliśmy do hipermarketu, kupiliśmy łańcuch i kłódki. Ale on zrezygnował. W tym co zrobiłem chodziło o miłość, której symbolem jest Chrystus i krzyż. Trochę się bałem, ale coś mi mówiło, że tak właśnie mam się zachować.

Stargardzianin przykuł się do krzyża jeszcze przed największą awanturą, która rozpętała się 3 sierpnia. Służby porządkowe odcięły łańcuch na jego ręce i – jak mówi stargardzianin – wzięły go na tyły pałacowego dziedzińca. Tam poinstruowały, jak ma się zachowywać i puściły. Teraz mówi się o 37-latku ze Stargardu, że zainspirował innych do obrony krzyża przed Pałacem Prezydenckim.

– Jeśli tak jest, to chyba dobrze – komentuje Daniel Sosin.

Jego ojciec, stargardzki radny PiS nie widzi w zachowaniu syna nic złego.

– Podjął taką decyzję, to prawda że dość radykalną, ale taki był jego odruch na to, co się szykuje w sprawie krzyża i w ten sposób chciał pokazać, że trzeba go bronić – mówi Krzysztof Sosin.

Daniel Sosin mówi, że tablica upamiętniająca ofiary smoleńskiej katastrofy nie rozwiązuje sprawy krzyża. - O krzyż trzeba walczyć, to symbol ważny dla wielu osób - mówi stargardzianin. Tego samego zdania jest jego ojciec, stargardzki radny. - Teraz próbuje się usunąć krzyż sprzed Pałacu Prezydenckiego, a później będzie się burzyć kościoły - komentuje radny Krzysztof Sosin.

Daniel Sosin jest teraz na pielgrzymce na Jasną Górę. Jak mówi, po jej zakończeniu wróci przed Pałac Prezydencki. Bojownik o krzyż jest z wykształcenia architektem plastykiem. Skończył Politechnikę Szczecińską.

– Póki co, nie jestem w żadnej partii ani organizacji – zapewnia stargardzianin. – Moje zachowanie było odruchem obywatelskim.

Zdjęcia

  • Daniel Sosin

Zaloguj się lub utwórz konto, by oceniać

Komentarze
Krzysiek
Krzysiek pon., 2010-08-16 17:29

... tylko pogratulować...

... tylko pogratulować... Jeden cytat z Violetty Kubasińskiej nasuwa się sam: "Panie Boże, jak wielki jest twój ogród zoologiczny. A jakie małe w nim zwierzątka."

nuwomen
nuwomen pon., 2010-08-16 21:30

Tobie...

@Krzysiek:

wątpliwej inteligencji-cytat z Violetty Kubasińskiej-jeśli takie są błyskotliwe dla Ciebie cytaty przytępej postaci to gratuluję TVNowskiej inteligencji...

pabloss
pabloss pon., 2010-08-16 17:41

Szok

jedno słowo głupek

pabloss
BMX
BMX pon., 2010-08-16 17:42

Boże widzisz a nie grzmisz...

...krzyż przyniesiony przez charcerzy. Kawałek zbitego drewna w kształcie krzyża. Nasz piękny "stary" naród widzi w nim świętość, pamiątke, może nawet i miejsce spoczynku. Ludzie, ku.wa wasza mać miejsce tego krzyża jest w smolensku a nie pod Pałacem... Niech stawiają obeliksa czy co oni tam chcą ale nie PRZED pałacem... Takim miejscem idealnym na pomnik jest hmm... Park gdzies niedaleko pałacu, a wierzyc mi sie nie chce że takowego nie ma. Panie prezydencie i drogi rządzie, nie zajmujcie sobie głów takimi rzeczami jak krzyże, bo to jest smieszne. Gdybym był np. Niemcem i widział bym co sie w Polsce dzieje to bym Polske wyśmiał !! A człowiek który przywiązuje sie do krzyża chyba nie jest normalnym osobnikiem... Jeszcze troche i na tym krzyżu mochery i inne takie (nawet nasz BYŁY mieszkaniec) będą sie przybijać gwoździami, jak "niby" jezus i cała gromatka....

nuwomen
nuwomen pon., 2010-08-16 21:37

Nie wzywaj tu Pana Boga...

@BMX:

krzyż przyniesiony przez HARCERZY, a nie charcerzy analfabeto. Po drugie kij wbijam to co powie Niemiec czy inny obcokrajowiec, kiedy to widzi. Jestem w Polsce i nie będzie mi Niemiec czy inny ktoś gadał (a tak na marginesie to WSZYSCY obcokrajowcy może nie lubieli Kaczyńskiego, ale go szanowali w przeciwieństwie do tego wazeliniarza Komorowskiego, który wygląda jak główna postać filmu Ed koń, który mówi) Jesteś POpychadłem platformy. Typowy tuman opętany przez TVNowską propagandę. Nie masz pojęcia o czy mówisz no ale nic dziwnego jak twoich dziadkó, rodziców ze wschodu granatem na ziemie polskie wysadzili.

morghul
morghul pon., 2010-08-16 23:44

Jak już taka "mądra" jesteś

@nuwomen:

Jak już taka "mądra" jesteś to sama pisz poprawnie, nie ma takiego słowa lubieli. Bełkoczesz tak na marginesie jak nawiedzona fanatyczka.

nuwomen
nuwomen wt., 2010-08-17 07:35

nie bądź taki mądry...

@morghul:

co ze słownikiem tam siedzisz ? Zwykłe przeliterowanie/przejęzyczenie.

morghul
morghul wt., 2010-08-17 12:29

Raczej błąd językowy ale ty

@nuwomen:

Raczej błąd językowy ale ty wiesz lepiej przeciez, w koncu jesteś prawdziwym Polakiem

Stargusia
Stargusia pon., 2010-08-16 18:23

W ten kawałak drewna nie należy

mieszać ani Jezusa ani Pana Boga.Wstyd i hańba co się wyrabia przed pałacem prezydenckim.Krzyż należy postawić w Smoleńsku a nie tu.Pieniądze wywalać na pomniki,obeliska a w kraju bieda aż psizczy,tylu ludzi stracilo swój dobytek.O nich cisza,najważniejszy krzyż i "wiara"Nie ma się czym chwalić,ja bym to towarzystwo armatkami wodnymi rozpędziła i dodatkowo,wyjątkowo opornych zapędziła do usuwania skutków powodzi,jak mają w sobie tyle energii.Na terenach popowodziowych brakuje rąk do pracy.Dlaczego z moich podatków mają stawiać pomniki,jeśli są ważniejsze w kraju wydatki?!

nuwomen
nuwomen pon., 2010-08-16 21:43

Ty mi powiedz czemu...

@Stargusia:

z moich podatków pomnik ruskom co mordowali Polaków postawili??? Krzyż taki, że z kilku kilometrów widać, a tablice to i Steve Wonder by przeczytał takim drukiem wyryte, nawet Komorowski miał być na odsłonięciu. Zdrastwujcie lebiata i do przodu! Ale jak ginie ktoś od nas-patriota/patrioci i rodak/rodacy to najlepiej zgnoić i zdeptać z błotem. Wy tumany opamiętajcie się! Ty to nawet nie powinnaś głosu zabierać, bo g... wiesz. Żal mi, ze moi rodzice walczyli o wolność dla takich tumanów jak ty-ale nie martw się Doniu i Komor tak zniszczą Polskę, że będziesz z głodu zdychać!

morghul
morghul pon., 2010-08-16 23:47

TO ty mi powiedz czemu z

@nuwomen:

TO ty mi powiedz czemu z moich podatków kościół ci na lotniku budują? Piedzielisz jak potłuczona.

nuwomen
nuwomen wt., 2010-08-17 07:37

Kościół budują???

@morghul:

To, albo słabo płacisz te podatki, albo ja o czymś nie wiem (no cóż nie chodzę do kościoła na Lotnisku-wybacz moja wina ;-) Ja tam nie widzę, żeby tu ktoś kościół budował-chyba, że masz na myśli tę starą ruinę na końcu..., ale tego budynku z Twoich podatków napewno nikt nie wznosił... No chyba, że za ruska albo niemca tu mieszkałeś, heh

Martinus Jachus
Martinus Jachus wt., 2010-08-17 19:24

PiS

@nuwomen:

Zamilknij przedstawicielu PiSowskiego motłochu. Moi rodzice i dziadkowie też walczyli o wolność, ale to nie uprawnia mnie do plucia jadem na innych ludzi. Ty masz gdzieś innych ludzi, a tylko wywyższasz się, mając za podstawę jedyna i słuszną prawdę, głoszoną przez twojego guru - Jarosława "Kłamczucha" Kaczyńskiego.

czesiomały
czesiomały pon., 2010-08-16 19:50

potrzeba chwili

Drogi obrońco dwóch deseczek,a czy nie czułeś potrzeby pomóc powodzianom w Bogatyni?tak Ci już ten PIS namieszał w głowie że myślę sobie że następnym Twoim przystankiem będą Tworki.Niby człowiek wykształcony a tak dał się zmanipulować .Przykuj się łańcuchem do dziurawej drogi,do likwidowanych zakładów pracy,zacznij pikietować pod pałacem w celu opodatkowania kleru a nie podwyżkom i okradaniem ludzi.Danielu Sosin, nie idź tą drogą jak mawiał jeden polityk :)

Omek
Omek pon., 2010-08-16 20:42

Czóbek...

Czóbek...

morghul
morghul pon., 2010-08-16 21:21

Żenada po prostu... I z czego

Żenada po prostu... I z czego Ty człowieku jesteś dumny? Że zostałeś jedną z małp występujących w tym cyrku? To symbol religijny a nie godło Polski, krzyże sobie w kościołach stawiajcie, precz z krzyżami ze sfery publicznej. Ani pod pałacem prezydeckim ani w szkołach ani w urzędach. Nie żyjemy w państwie wyznaniowym i nie ma w tym kraju samych katolików o czym zapominacie. Nawołując do poszanowania waszych praw (do stawiania krzyża gdzie popadnie) jednocześnie odbieracie prawa innych obywateli Polski które gwarantują rozdział kościoła od Państwa i brak lub wolność wyznania.

nuwomen
nuwomen pon., 2010-08-16 21:49

Żyjesz w Państwie Katolickim

@morghul:

większość Polaków to osoby wierzące i praktykujące, które mają swoje prawa w demokratycznym państwie. Musisz się dostosować. Guzik mnie obchodzi, że ci się krzyże nie podobają-taka jest wola większości i łapy precz. Mi się też nie podoba, że Komorowski jest prezydentem, a nie mogę go zdjąć. Wara od wiary! Ja się nie wtrącam w to czy ty wierzysz w św. wieiwiórkę czy błogosławiony dywan czy w papier to ty nie czepiaj sę krzyża. Ja na każdym kroku w polskim kraju oglądam "obce" wschodnie mordy i też was wytępić nie mogę.

morghul
morghul pon., 2010-08-16 23:50

Oczywiście że mają, jak

@nuwomen:

Oczywiście że mają, jak wszyscy ale te prawa nie biorą się z tego że jest ich więcej! Prawa są (przynajmniej powinny być) równe dla wszystkich grup społecznych i jedna grupa nie ma prawa przywłaszczać dla swojego wyznania obiektu i instytucji prezydenta. Kaczyński nie zginął na chodniku przed pałacem tylko w smoleńsku, tam mu krzyżyk postawcie, zobaczymy co ruskie powiedzą na wasze prawa. I dla jasności, to że uważam religie za głupotę i naiwność graniczącą z absurdem nie znaczy że odbieram osobom wierzącym prawa do modlenia się do jak to sama powiedziałaś wiewiórek itp. ale narzucanie innym ludziom swojej religii i symboli ją reprezentujących jest lekceważeniem innych z czego zresztą przez wieki kościół katolicki słynął.

nuwomen
nuwomen wt., 2010-08-17 07:43

Czepiasz się, bo czepiasz

@morghul:

Dla mnie to jest objaw nietolerancji. Jestem osobą wierzącą, ale nie fanatyczką religijną i wisi mi np. czy przechodzę obok krzyża prawosławnego czy innego symbolu innej wiary, choćby napotykanego co krok. Każdy wyznaje to co chce i wisi mi to czy na wielkiej przestrzeni publicznej będą krzyże zamiast latarni ulicznych czy też obrazki z Buddą, Shivą tudzież innym Harym Kriszną. W demokratycznym kraju każdy ma prawo wyznawać to co chce. Jeśli masz ochotę to postaw sobie też jakiś symbol ateizmu-nie mam nic przeciwko...
A pomników przed pałacem nikt stawiać nie chce-wystraczy porządna tablica upamiętniająca to wydarzenie-stolica jest dostępna dla wszystkich Polaków-Smoleński nie. Pod Pałacem Prezydenckim przewijają się tłumy ludzi, również przyszłe pokolenia-niech wiedzą, ze był kiedyś taki ktoś mieszany z błotem, który był wiernym sługą Polski i patriotą, a nie wazeliną Putina i jemu podobnych...

morghul
morghul wt., 2010-08-17 09:44

Nikt nie chce pomników? A

@nuwomen:

Nikt nie chce pomników? A dlaczego się ci psychole do krzyża przykuwają? Bo ja słyszałem właśnie argumenty które mówiły coś w stylu "oddamy krzyż jak będzie pomnik". Jak by tak Piłsudskiego z kasztanki przenieść i posadzić tam Kaczyńskiego to dopiero by było docenienie jego licznych zasług dla Polski i polskości prawda? A facet sam się z błotem zmieszał... przy lądowaniu, tak wasz pisowski burak Brudziński mówił, chociaż może nie do końca, bo coś było że to ruscy go w błocie wytarzali. Pierdzielisz jak potłuczona swoje farmazony, oby jak najmniej takich jak ty kiedy już odejdzie stare pokolenie (chociaż i w nim znajdują się ludzie ku uciesze mojego serca myślący rozsądnie i nie wierzący w bajki).

guciodar
guciodar wt., 2010-08-17 10:00

Polska nie jest państwem

@nuwomen:

Polska nie jest państwem wyznaniowym, zatem nadużyciem jest pisanie, że Polska jest krajem katolickim.

naman
naman pon., 2010-08-16 21:39

Chore klimaty

Nie będę się powtarzał i napisze jedno "CHORE KLIMATY"
Skończyły się rządy Jarka i Rydzyka i czas zakasać rękawy.
Nie będę się wypowiadał w imię Narodu , pozdrawiam wszystkich normalnych Polaków :)

nuwomen
nuwomen pon., 2010-08-16 21:52

normalnych???

tzn. wschodniactwo??? czy inne żydostwo??? Jesteście tempakami tumanionymi przez tvn. Przyklaskujecie w rytm Wojewódzkiego (ale on śmieszny, heh) i cieszycie się jak głupi dziurawą skarpetą. najgorsze, że prawie żaden z was nie jest Polakiem-jesteście wysiedleńcami ze wschodu itp. i zabieracie głos w imieniu polskiego narodu. Prawdzi Polacy stoją tam pod pałacem i bronią nie krzyża, ale prawdy, wolności i pamięci!!!

CHRISGOLD
CHRISGOLD wt., 2010-08-17 08:48

Po pierwsze zalecam szybkie leczenie

@nuwomen:

I to już chyba tylko na nogi, bo na zakuty łeb za późno.
Po drugie miernoto wypraszam sobie określanie mnie mianem tempaka tumanionego przez tvn.
Po trzecie możesz sobie wrzucić na luz i wtedy może do ciebie dotrze, że w Polsce nie ma przymusu oglądania tylko i wyłącznie telewizji trwam ojca tadzia.
Po czwarte nie jestem żadnym wysiedleńcem i nie mam wschodnich czy też izraelskich korzeni.
Po piąte zgadzam się z tobą, że prawdziwi Polacy pod pałacem, to nie Ci co bronią krzyża, ale Ci co stoją naprzeciwko ;)
A teraz nuwomen marsz do psychiatry !!!!!
P.S. W niektórych miejscach celowo nie używałem dużych liter, bo na nie trzeba sobie zasłużyć

nuwomen
nuwomen pon., 2010-08-16 21:55

Panie Danielu...

miło wiedzieć, że w tym mieście są takie osoby jak Pan. W pełni popieram Pana działania i życzę nam wszystkim, żeby siła prawdziwych Polaków i prawda (nietylko o katastrofie) wygrała. Już dosyć tumanienia i mydlenia oczu propagandą-prości ludzie niestety są łatwym do zmanipulowania narzędziem. Żal na nich patrzeć-oby kiedyś zmądrzeli. Byle tylko nie było za późno dla nas i dla naszego Państwa!

Dorka69
Dorka69 pon., 2010-08-16 22:02

...

Po koziołku mamy sosinka...
niedługo bez wstydu nie powiem skąd pochodzę...

Duże Zet
Duże Zet pon., 2010-08-16 22:24

bardzo dużo ludzi

ma bardzo dużo wolnego czasu... :-) Szczerze mówiąc to wolałbym w wiadomościach zobaczyć informacje o podatkach niż ludziach którzy mają za dużo wolnego czasu.

KRISTOF
KRISTOF pon., 2010-08-16 22:49

;>

Chora głowa, zupełnie wykolejone i wypaczone znaczenie słowa patriotyzm czy wiara. Źle pojęta duma. Chorzy ludzie, ale niestety dla nich jest już za późno. A cyniczny prezes partii rękami tych biednych, chorych ludzi zaspokaja swoją żądzę władzy jadąc na ich naiwności i bogobojności. No szkoda, że tego nie widzą. Taki folklor już niestety mamy.

STARGARD - KLEJNOT POMORZA http://vimeo.com/12628076
CHRISGOLD
CHRISGOLD pon., 2010-08-16 22:54

O ja p.....

Ale wstyd przed Ryśkiem......

CHRISGOLD
CHRISGOLD pon., 2010-08-16 22:55

Noo stary też mądry inaczej

Widać niedaleko pada jabłko od jabłoni.

amigo
amigo pon., 2010-08-16 23:08

Pełno debili na tym świecie,

Pełno debili na tym świecie, ale większość chyba jest z PiSu.
Żałośni ludzie, próbują zaistnieć w mediach za wszelką cenę, nawet na śmierci swojego wodza.

czesiomały
czesiomały pon., 2010-08-16 23:10

obrońcy krzyża

A z drugiej strony zauwazcie ile sił i werwy mają te staruchy pod pałacem,na co dzień narzekają na stan zdrowia a tam szaleją jak furiaci i wymachują kulami.Jak mają siły tam zadymy robić to trzeba im renty zabrać i dać ludziom naprawdę chorym.

amigo
amigo pon., 2010-08-16 23:22

Same patologie pod tym

Same patologie pod tym krzyżem siedzą i posłowie reprezentujący ich.

yeti
yeti wt., 2010-08-17 07:18

Mnie to już nawet nie śmieszy...

To wszystko jest po prostu zwyczajnie smutne, żałosne... Ten kraj nigdy nie stanie się normalnym, demokratycznym, świeckim państwem. "Stara gwardia" niedługo odejdzie ale to nic nie zmieni - następne pokolenie jest już gotowe do walki o kolejne, stawiane gdzie popadnie krzyże.....Żałośni ludzie.....

nuwomen
nuwomen wt., 2010-08-17 07:48

Żałosna ty jesteś

@yeti:

Gdyby nie ta stara gwardia, żałosnych ludzi dzisiaj najprawdopodobniej po rusku byś gadała i miała do powiedzenia tyle co Żyd za Niemca. Ci ludzie walczyli o wolność, przelewali krew za ojczyznę, za naród. Mają honor i ogromne doświadczenie, a ty przeżywszy paręnaście, kilkanaście lat chcesz sie mądrzyć i uświadamiać tych niby gorszych, bo starych. Ci Polacy dobrze wiedzą czym śierdzą rządy PO i nie boją się krzyczeć.

morghul
morghul wt., 2010-08-17 09:48

Nawiedzona babo, wieź

@nuwomen:

Nawiedzona babo, wieź poprawkę na to że stare pokolenie odejdzie i zostawi nam, młodym coś czego większość z nas nie chce. Pomnik Kaczyńskiego na kasztance Piłsudskiego albo inne kwiatki. Nikt tu nie odbiera staremu pokoleniu zasług na polu walki o wolność, mówimy tu o oszołomstwie i fanatyźmie religijnym jakiego przejawy widzieliśmy pod krzyżem, także w wykonaniu sosina młodego.

nuwomen
nuwomen wt., 2010-08-17 07:48

miało być

śmierdzą

gabiryna
gabiryna wt., 2010-08-17 08:35

Matko jedyna, jak czytam te

Matko jedyna, jak czytam te wypociny nuwomen to mnie trzęsie. I ty śmiesz coś mówić/pisać o nietolerancji wobec broniących krzyża??? Dziewczyno opamiętaj się. A gdzie droga katoliczko jest twoja tolerancja? Ubliżasz Żydom chociażby, tak postępuje katolik? Gdzie są te nauki kościoła , które powinnaś stosować na co dzień? Katolik nie używa języka nienawiści , a tu jak widać nie wiadomo z czym mamy do czynienia. Na pewno nie z prawdziwym katolikiem.
Zajrzyj do Polskiej Konstytucji jak ktoś przede mną już radził. Pałac Prezydencki nie jest miejscem na czczenie wiary, jest miejscem urzędowania głowy państwa.
Miejsc kultu jest w Polsce pod dostatkiem.
Jeśli krzyż przynieśli harcerze, to oni powinni zdecydować co z nim zrobić, a nie garstka ludzi krzyczących jak im się krzywda dzieje. Harcerze podjęli decyzję o przeniesieniu symbolu religijnego do miejsca bardziej godnego czyli kościoła. I powinniście to uszanować "obrońcy krzyża." Nie wy go tam postawiliście i nie wy będziecie decydować co sie z nim stanie.

Omek
Omek wt., 2010-08-17 09:39

nuwomen poprostu nie

nuwomen poprostu nie komentuje twoich wypowiedzi bo mi ciebie szkoda. Mam nie odparte wrażenie że jesteś jedną z tych fanatyczek co by sobie dały żyły wygryść za Kaczyńskiego. Widać że jesteś dewotką religijną i wielką zwolenniczką opozycji. Ok nikt ci nie broni, ale do ch**a pana przestań wyzywać ludzi za ich inne poglądy polityczne czy religijne nikt dla Ciebie nie bedzie zmieniał myślenia. Tak narzekasz na obecny rząd i prezydenta. A co ci pajace z PiSu zrobili gówno ośmieszali nas na arenie miedzynarodowej, w rządzie występował nepotyzm nawet na najwyższych szczeblach kiedy to brat prezydent powołuje na premiera swojego brata. A co do zmarłego prezydenta ok nie prezentował sie źle, prezentował... ale politykiem był słabym a kiedy PO zaczeło rządzić Lesiu napierdzielał veta jak głupi, a prezydent powinien być choć trochę nie zależny i odrębny. Nie krytykuj innych najpierw spójrz na siebie choć pewnie sobie nie masz nic do zarzucenia. A co do krytyki to właśnie do tego są komentarze i fora do wypowiadania swojego nie zależnego zdania.

yeti
yeti wt., 2010-08-17 09:46

nuwomen - szczera, dobra rada :

naucz się czytać ze zrozumieniem ! Oszczędzisz sobie i innym publikowania fałszywych i błędnych interpretacji wypowiedzi innych osób. Stare powiedzenie mówi : "każdy sądzi sam po sobie" i jest w tym trochę prawdy..... Dorównujesz na pewno swoim poziomem intelektualnym owym żałosnym "przedstawicielom narodu", którzy nazywając siebie obrońcami krzyża jednocześnie zioną nienawiścią do ludzi o odmiennych poglądach. Zaiste - to są prawdziwi obrońcy krzyża - symbolu wiary, nadziei i miłości bliźniego.
P.S. Skąd się dowiedziałaś, że mam kilkanaście lat i noszę spódniczkę ?

Mieszkaniec
Mieszkaniec pon., 2010-12-06 20:14

Do nuwomen

Powiem ustami pewnego prezydenta "spieprzaj dziadu".

blant
blant wt., 2010-08-17 10:26

polemika

Nuwomen. Kimkolwiek jesteś. Facet czy kobieta. Przypominam ci, że żyjemy w państwie, które z nazwy jest republiką demokratyczną a nie katolicką. Jedyne państwo katolickie to Watykan. Katolicyzm jest tylko religią, jedną z wielu w naszym kraju. Nie jesteśmy katolickim talibanem, a rozdział państwa I kościoła określają konstytucja oraz konkordat. Mieszkając w tym kraju pan Sosin ma przestrzegać jego prawa, czyli mieć zgodę na demonstrację. Ale on, wielu innych ludzi od Kaczyńskiego zaczynając mają w d**** dwa słowa, które użyli w nazwie partii. Prawo I Sprawiedliwość. Nawet kościół wyraźnie się odciął od ludzi twojego pokroju, ludzi, którzy bezczeszczą jeden z najświętszych znaków dla katolików. Przypominam, że w katastrofie zginęli też niewierzący oraz prawosławni, ich znaków jakoś tam nie widać. Mówisz, że nas granatami tu wysadzili ze wschodu. A twoja rodzina?? Jeśli nie granatami wysadzona to … miejscowi?? Tak sobie lecę twoim tokiem myślenia. Jak miejscowi to pewnie w rodzinie niejeden żelazny krzyż, może nawet z liśćmi dębu, osobiście wręczony przez firera. No, chyba, że jednak też granatami ich wysadzali na ziemie odzyskane. Powiedz nam nuwomen coś o swoim katolicyźmie I obronie praw. Znam dekalog, I nie pisze tam : Siej nienawiść w Imię Boże, raczej coś o miłości do bliźniego jest zapisane. Znaczy, że grzeszysz. Zacznij przestrzeganie praw od siebie I nie obrażaj innych, którzy mają prawo do swojego zdania. Nie żyjemy w katolickim talibanie, choć ty jesteś na wskroś przesiąknięty pseudokatolicyzmem. Wolę oglądać tvn niż tv trwam. Wolę , jak to powiedziałeś, konia na prezydenta, bo koń ma duży łeb. Kaczki już były u władzy, klepiąc się po plecach z leperami I giertychami, macierewiczami. Przynajmniej mogę sobie wierzyć w co chcę, np. święte wiewiórki, czy prawdziwe chrześcijaństwo. Nie muszę być pseudokatolickim talibem jak ty. Tak, głosowałem na PO, tak, moi dziadkowie walczyli z hitlerowcami o Polskę, żaden nie przyszedł tu z armią Berlinga. Tak jestem katolikiem , ale nie talibem, szanuję inne wyznania, żydów, gejów, wiewiórki, bo wszyscy jesteśmy stworzeniami bożymi. A kim ty jesteś?? La żenada. Pan Sosin chciał przebić stargardzkiego papierza, ale raczej zrównał się z nim śmiesznością. Nuwomen, bądź Prawy I Sprawiedliwy. Bo nie jesteś

APO
APO wt., 2010-08-17 11:47

Myślałem, że większość społeczeństwa

ma już dość kłótni o krzyż i jest ona tylko podsycana przez media żyjące z newsów. Jak widać po tej dyskusji (często nieparlamentarnej) myliłem się. Jeśli spojrzeć na całą sytuację chłodnym okiem to przecież nie o krzyż tu chodzi. Od wielu dni jest to już tylko rozgrywka polityczna między dwoma zwalczającymi się obozami. Aż żal, że polityka potrafiła tak podzielić społeczeństwo.
Pałac Prezydencki nie był domem pana Kaczyńskiego. Pałac Prezydencki jest miejscem pracy AKTUALNIE URZĘDUJĄCEGO prezydenta (bez względu na to kim jest lub będzie w przyszłości). Jest, mówiąc w skrócie, "budynkiem urzędowym" i jako taki NIE POWINIEN BYĆ OBSTAWIANY POMNIKAMI BYŁYCH PREZYDENTÓW.
Nie mam nic przeciwko protestującym tam ludziom. Każdy ma prawo do wyrażania swojej opinii i jak widać można to w Polsce robić. Tolerancja wobec protestujących (może wynikająca ze słabości państwa) jest daleko posunięta. Przypomnę, że w Stanach, na które często się powołujemy, obowiązuje strefa kilometra od Białego Domu, w której obowiązuje zakaz prowadzenia tego typu akcji (z dobrze pojętych względów bezpieczeństwa)
Jestem przeciwnikiem fanatyzmu (po każdej stronie).
Pan Kaczyński przez wiele lat związany był z Warszawą. Nie tylko jako prezydent Polski ale również jako prezydent tego miasta. Może rozwiązaniem byłoby wybranie jakiegoś ronda, ulicy czy placu, nazwanie go jego imieniem i postawienie tam pomnika? Tam mógłby usatysfakcjonować zwolenników byłego prezydenta. Obok potężnej statuy Poniatowskiego zawsze będzie wyglądał nieco nie na miejscu. Co Wy na to?

blant
blant wt., 2010-08-17 12:37

APO

Nazwanie jakiejś dużej ulicy imieniem L. Kaczyńskiego jest ok. Tylko boję się, że pisiory zaraz Poniatowskiego z konia ściągną. A jak nuwomen i ludzie jego pokroju dojdą do władzy będziemy nosić obowiązkowo drewniane krzyże na klacie, oglądać jedynie słuszną telewizję trwam itd. Tylko, że nie widzą tego, że ich pomysły na kraj sprowadzają się do ultrakatolickiego systemu, od czego nie daleko do totalitaryzmu i narzucania siłą swojego myślenia. Mieliśmy przykład rządów pis, za wszelką cenę, nawet z leperami i giertychami. Ostatnia przemiana Jarosława, tylko na czas wyborów, i powrót do swojej mało uroczej retoryki. Nie zapominajmy, że tam zginęło 96 osób, w większości ważnych dla kraju, niezależnie od ich poglądów. Tylko wstyd i obciach, że tacy ludzie jak nuwomen mówią o żydostwie ( pachnie tu faszyzmem ) , pseudoobronie krzyża nawet przed księżmi, i mgle wytworzonej przez tych wiecznie złych ruskich. Kawka wysiada

APO
APO wt., 2010-08-17 13:16

Dlatego właśnie napisałem

@blant:

że jestem przeciwnikiem fanatyzmu. W każdym kraju obowiązują prawa, których należy przestrzegać, bez względu na to czy nam się to podoba czy nie. Nie z każdym musimy się zgadzać (niech za przykład posłuży zakaz wykonywania kary śmierci mający tyluż zwolenników co przeciwników) jednak to właśnie ich przestrzeganie odróżnia demokrację od fanatyzmu i anarchii. Wszystkie kwestie sporne należy rozwiązywać na gruncie obowiązującego prawa poprzez poszukiwanie kompromisu. Sztuka dojścia do kompromisu jest najtrudniejsza bo wymagająca DOBREJ WOLI OBU STRON. Niestety zarówno nasza klasa polityczna jak i część społeczeństwa (po obu stronach konfliktu) uważa, że ma monopol na kreowanie rzeczywistości. Może to kiedyś się zmieni. Oby jak najszybciej. Wtedy będzie łatwiej nam wszystkim. Pozdrawiam serdecznie.

BMX
BMX wt., 2010-08-17 17:02

Gdy by L.K. umarł by z

Gdy by L.K. umarł by z przyczyn naturalnych to nikt by sie tak nie zachowywal. Poszukajcie po google jak przed smiercia na niego mowili, a jak po smierci ! Bo co zmarl w katastrofie lotniczej ? Najglupsza pierwsza decyzja bylo aby postawic pomnik Lecha, przeciesz to jest smieszne. Smieszne jest takze pochowek... na Wawelu... niczego w panstwe nie zmienil... a Wawel jest miejscem dla kroli itp. To co sie ostatnio dzieje w naszym kraju jest smieszne i nie powazne. Smieszna tez jest "walka" pomiedzy tymi komentarzami... Wielbiacy PIS jada po PO i na odwrót.
Zero tolerancji wyznawanych ideałow i wartosci.

morghul
morghul wt., 2010-08-17 15:37

Wielbiąca PIS jeśli już ;).

Wielbiąca PIS jeśli już ;). Reprezentantka większości (jak sama twierdzi) prawdziwych Polaków-katolików.

BMX
BMX wt., 2010-08-17 16:21

ja pisałem ogólnie, nie

@morghul:

ja pisałem ogólnie, nie konkretnie :)

gabiryna
gabiryna wt., 2010-08-17 17:00

BMX, myślę że to

BMX, myślę że to przejęzyczenie z tym Jarosławem? Przecież zginął Lech.

BMX
BMX wt., 2010-08-17 17:02

a racja racja, moj blad :P to

@gabiryna:

a racja racja, moj blad :P to przez te wydarzenia :P

  • 1 Strona
  • 1
  • 2