drukuj

MKS Pogoń Stargard

Jedna z trybun stadionu w Legnicy

Podobny obiekt mógłby stanąć w Stargardzie. Myślę, że 4-tysięczna widownia wystarczyłaby dla 60-tysięcznego miasta. Fot. stadiony.net / ASPN Miedź Legnica

To mój pomysł na promocję Stargardu. Dzięki niemu skorzystają wszyscy mieszkańcy naszego miasta.

Od dawna wiadomo, że Szczecin planuje budowę nowego stadionu. Szczegóły nie są znane. Obiekt może mieć 20, 25 czy 30 tysięcy miejsc. Jego lokalizacja jest też niewiadomą. Ostatnio znów wraca się do lotniska w Dąbiu, wielce prawdopodobna jest także przebudowa obecnego stadionu przy Twardowskiego. W ten sposób swoje obiekty przebudowują m.in. Poznań (Lech) i Kraków (Wisła). Kluba zmuszone są grać we Wronkach czy Sosnowcu. W tym upatruję szanse dla nas, dla Stargardu.

 

Wcześniej czy później nowy stadion w Szczecinie powstanie. Presja mieszkańców tego miasta jest ogromna. Tylko kiedy? Prace rozpoczną się być może w 2013 roku. Jeśli do tego czasu Stargard wybudowałby własny, nowy stadion, Pogoń grałaby na pewno w Stargardzie, gdzie mogła by liczyć na rzesze wiernych fanów. Promocja miasta byłaby wtedy ogromna, wcześniej niespotykana.

 

Budowa nowego, 6-tysięcznego obiektu w Legnicy (na zdjęciu) kosztuje ok. 25 mln zł. Nam wystarczyłby myślę obiekt 4-tysięczny, oczywiście zadaszony, z podgrzewaną murawą i sztucznym oświetleniem (minimum 1400 luxów), bo takie są teraz standardy oraz wymogi PZPN do gry w ekstraklasie.

 

Ciekawy jestem co o pomyślę sądzą stargardzianie. Jeśli odzew byłby spory, to warto zainteresować nim władze miasta. Bo już niedługo na miasta patrzeć się będzie przez pryzmat obiektów sportowych. W myśl zasady, pokaż mi stadion, a powiem ci w jakim mieście żyjesz.

 

_________

Zobacz też:

Spójnia Stargard przegrała w Zielonej Górze z Zastalem

 

Zdjęcia

  • Jedna z trybun stadionu w Legnicy

Zaloguj się lub utwórz konto, by oceniać

Komentarze
tomeh
tomeh pon., 2010-01-25 12:47

Wolał bym 4 orliki niż 1

Wolał bym 4 orliki niż 1 stadion. Sadion jest tylko dla fanów piłki a orliki ogólnorozwojowe. A jak szczecin wybuduje to co zrobimy z stadionem bo już nie będzie miał takiego wzięcia. Ale niech zbudują, lepsza budowa stadionu niż brak budowy czegokolwiek.

geey
geey pon., 2010-01-25 12:57

Co zrobimy? Wiadomo co.

Co zrobimy? Wiadomo co. Błekitni będa grały. Nowy obiekt, to nowa era dla klubu. Przyznasz chyba, ze Błękitni mogły by spokojnie grać tam gdzie teraz Flota? Jestem pewny, że taki stadion nie stałby pusty. Popieram autora textu

lukas
lukas pon., 2010-01-25 13:08

pomysl

nie jest zly. Moze nie tyle sama Pogon by tu grala,ale jest duze prawdopodobienstwo,ze stadion moglby zarabiac na siebie posrednio przez Pogon. Przy ich ewentualnym awansie do ekstraklasy inne druzyny ekstraklasowe moglby sie u nas zatrzymywac przed meczami, przeprowadzic trening i zostawic pare zlotych ;) Co prawda przy takim obiekcie przydalby sie jakis klubowy hotelik (chociaz przy obecnych hotelach w miescie da rade rozwiazac ten problem), ktory bylby duzym plusem. Poza sezonem rowniez kluby z kraju moglyby przeprowadzac oboz kondycyjny korzystajac ze stadionu i bazy jaka jest w Stargardzie + bliskosc Miedwia i bliskich sparingpartnerow (Pogon, Flota). W Rewalu i okolicy sa podobne obiekty i bardzo dobrze sie sprawdzaja.

Salamandra
Salamandra pon., 2010-01-25 13:27

Po pierwsze, Stargard ma 70 tys mieszkańców

Rekord na stadionie wynosił 6 tys kibiców. Liczne badania potwierdzają, że budowa nowego stadionu zwiększa frekwencję dwukrotnie. Stargard jest miastem który potencjalnie mógłby grać w obecnej Unibet 1 lidze - jeśli tak by się stało, to Stargard zasługiwałby spokojnie na obiekt na 10 tys. Stadion na 4 tys to zdecydowanie za mało i jest to obiekt na maksymalnie II ligę. Po wybudowaniu stadionu presja na zawodników i władze klubu gwałtownie by wzrosła - pojawiliby się hojniejsi sponsorzy (np Bridgestone, Cargotec) a liczniejsi kibice zwiększyliby potencjał drużyny i byliby dodatkowym kołem zamachowym na większy budżet klubu , obecnie miasta słyną w dużej mierze dzięki budowom nowych stadionów, kto nie słyszał o stadionach na euro albo też na Legii itd. ?

Koszty? maksimum 50 mln złotych z zapleczem i wszystkimi normami FIFA. Rozłożone na lata (bo budowę można rozłożyć na lata tak jak to się odbyło w Legnicy) nie powinny być wielką przeszkodą dla miasta. Wydaje się to być nierealne, ale kto by przypuszczał jeszcze 4 lata temu, że będziemy mieli taki wysyp stadionów ? W tej chwili w Polsce buduje się 9 wielkich stadionów, a będzie jeszcze więcej. Zawsze można się ubiegać o dotację unijną czy też z budżetu centralnego od ministerstwa sportu w grę może też wejść partnerstwo publiczno prywatne. A wystarczy trochę wyobraźni, woli mieszkańców i determinacji do osiągnięcia tego celu.

adek
adek pon., 2010-01-25 13:34

Czasy, kiedy szumnie mówiło

@Salamandra:

Czasy, kiedy szumnie mówiło się o tym, że Stargard jest 75-tysięcznym miastem dawno minęły. Obecnie nie mieszka tu nawet 70 tysięcy osób. Z danych na koniec 2009 roku wynika, że w Stargardzie na pobyt stały są zameldowane 68284 osoby. Przez ostatnie dwanaście miesięcy ubyło 388 mieszkańców. W tym czasie dwa razy więcej osób stąd się wyprowadziło niż wprowadziło. Znalezione na gs24.pl

glonojad
glonojad pon., 2010-01-25 14:01

skąd te 75 tys

@adek:

75 tysięcy to tu chyba nigdy nie było, jeżeli chodzi o aktualną liczbę mieszkańców to jest ona zaniżona bo sporo osób mimo że się przeprowadziła do Stargardu to się nie przemeldowała, pozatym znaczna cześć przeprowadziła się na obrzeża Stargardu do ościennych gmin.

adek
adek pon., 2010-01-25 13:32

3 X P

Popieram, popieram, popieram. Mało tego, ja uważam, że to powinna być teraz priorytetowa inwestycja dla Stargardu. Panie prezydencie, niech pan pokaże, że u nas bez obiecanek, jak w Szczecinie, mozna zbudować stadion, który będzie wizytówką Stargardu. Ja osobiście uważam, że 10 tysięczny obiekt, to za dużo. Co siódmy mieszkaniec na stadion nie przyjdzie, ale 6-8 tysięczny to już owszem.

jacekai
jacekai pon., 2010-01-25 13:38

Beznadziejny pomysł

Może mi ktoś z was odpowiedzieć na trzy pytania:
1) kto niby sfinansuje budowę? miasto? przy przyszłorocznym budżecie na 170mln chcecie żeby wyłożyło 25mln?? Czyli optymistycznie będziemy taki obiekt spłacać przez 5 lat nie budując ani nie remontując w tym czasie nic (np. amfiteatru, drogi orliki, basen itp.)
2) ile osób przychodzi średnio na Błękitnych? 250? Więc niech frekwencja wzrośnie dwukrotnie to i tak stadion będzie świecił pustkami, a tłumaczenie takie jak w warszawie że na stadionie narodowym będą pokazy ciągników i inne imprezy jest żałosne
3) spójnia ma spore szanse na ekstraklasę i powiedzcie mi jaka promocja jest lepsza: spójnia w ekstraklasie czy błękitni w 3 lidze? A przyznać musicie, że na dwie drużyny nas nie stać

lukas
lukas pon., 2010-01-25 14:07

kto

@jacekai:

mowi,ze to ma byc obiket tylko i wylacznie dla Blekitnych? Dzieki takiemu stadionowi mozna zarabiac na innych druzynach (tak jak ma to miejsce w przypadku duzo mniejszych miast posiadajacych przyzwoity stadion i zaplecze).
Piszesz,ze bedzie swiecil pustkami,a amfiteatr nie swieci? Nie mow,ze jak sie wyremontuje to nagle gwiazdy zaczna przyjezdzac i bedzie w Stargardzie drugi Sopot, Opole?. Sa znane zespoly,ktore wystepuja w duzo mniejszych miejscowosciach,a amfiteatry maja jeszcze bardziej zapuszczone. Wiesz dlaczego przyjezdzaja? Bo dostaja odpowiednie warunki zwlaszcza finansowe. U nas od kilku lat Dni Stargardu wypadaja blado. Nawet kryterium nocne, ktore przez lata bylo uznana impreza w Polsce, praktycznie przestalo istniec. Jak myslisz dlaczego? Piszesz,ze Spojnia awansuje itd. Jestem od blisko 20lat kibicem Spojni. Wiem jednak jakie sa realia i bez strategicznego sponsora o awansie mozna tylko pomarzyc. No chyba,ze chce sie znowu zadluzyc na wiele milionow tylko po to by przez 1 czy 2 sezonoy poogladac koszykowke na najwyzszym stopniu rozgrywek. Sposobow na finansowanie takiej inwestycji jest wiele (Salamandra czesc przedstawil/a). A potencjalne kluby, ktore by sie zachecilo do przyjazdu i przeprowadzenia np obozu przygotowawczego sa rownie dobra reklama w mediach dla miasta jak i promocja przez miejscowa druzyne. Ale wlasnie dzieki takiemu mysleniu, mamy basen jaki mamy na ktorego remont co roku wydaje sie mase kasy ,a nie aqupark.

Salamandra
Salamandra pon., 2010-01-25 19:14

Ale kto tutaj mówi o tym, że stadion ma być przeznaczony na

III ligę? Zagłębie Lubin, które ma 75 tys mieszkańców wybudowało stadion na 16 tys kibiców i gra w ekstraklasie. Dobra drużyna i nowy stadion to niekwestionowany aspekt promocyjny dla miasta. Lepszego nie można znaleźć. Po drugie, tak jak już wspomniałem wcześniej, sumy na stadion nie wykłada się z jednego budżetu a co najmniej z dwóch. Można budować latami, więc suma na jeden budżet byłaby jeszcze niższa. Stać nas na to, bo Polacy obecnie pragną najbardziej stadionów piłkarskich. Nie sądzę, żeby stargardzianie od tego trendu się zbytnio różnili.

areck
areck pon., 2010-01-25 15:11

tomeh i jacekai - dlaczego

tomeh i jacekai - dlaczego zaraz torpedujecie niezły moim zdaniem pomysł. Jakoś inne prężne miasta radzą sobie z takimi inwestycjami. Dworzec, stadion i starówka, po tym sie ocenia najczesciej miasto. Niech u nas będzie chociaż stadion.

ypsylon
ypsylon pon., 2010-01-25 20:08

Na kradzieży nazwy nie skorzystamy

Wstyd mi za Was

ypsylon
Salamandra
Salamandra pon., 2010-01-25 21:25

@ypsylon, to chyba była

gra słowna autora w odniesieniu do tymczasowej gry Pogoni na naszym stadionie (wszystko jest napisane w artykule), a nie żadna sugestia co do zmiany nazwy ;)

yeti
yeti wt., 2010-01-26 08:09

Roman napisał :

„Bo już niedługo na miasta patrzeć się będzie przez pryzmat obiektów sportowych. W myśl zasady, pokaż mi stadion, a powiem ci w jakim mieście żyjesz.”
To Ty wymyśliłeś tą zasadę ? Rewelacyjna ! Proponuję inną – pokaż mi amfiteatr a powiem ci w jakim mieście żyjesz. Albo : pokaż mi swoje buty a powiem ci kim jesteś.
Miasto nie potrafi zdobyć funduszy na remont amfiteatru a wam marzy się nowy stadion ? Żarty ! Czy ktoś usiłował odpowiedzieć sobie na pytanie ilu mieszkańców pójdzie na mecz odbywający się na nowym stadionie a ilu na dobry koncert w amfiteatrze którego wyglądu nie będziemy musieli się wstydzić ? Moim zdaniem śmieszny pomysł i tyle.

Kaktus
Kaktus pt., 2010-01-29 20:57

Stargardzianie kochający koszykówkę mają prawo się obrazić

Nie wiem czy autor artykułu zdaje sobie sprawę z jednego zdania które napisał, tu cytuję: "Promocja miasta byłaby wtedy ogromna, wcześniej niespotykana." - nie wiem czy autor ma świadomość, że w ten sposób obraża sukcesy działaczy, zawodników i kibiców Spójni Stargard podczas jej 10 letniej gry w ekstraklasie? Mnóstwo transmisji na żywo w różnych kanałach telewizyjnych, począwszy od TVP 1 i TVP Polonia, skończywszy na Wizji 1 przez wiele lat, wielokrotna obecność w wiadomościach sportowych wszystkich telewizji czy największych rozgłośni radowych w Polsce (kultowa audycja "Przy muzyce o sporcie" PR 1), kilka lat gry w europejskich pucharach m. in. przeciwko Crvenie Zvezdzie Belgrad, wicemistrzostwo Polski. Człowieku, następnym razem zastanów się lepiej co piszesz.
Wolę bardziej nową halę niż stadion, jak na razie taki stadion Błękitnym wystarczy, a po co nam kłopoty z kibicami Pogoni w Stargardzie.